Tuesday 12 April 2011

Pembedahan Kali ke 2 untuk lutut gua...

As Salam,

Hari nie tak banyak pun nak tulis... tapi tu lah... hari nie macam ada bad news la pasal kaki ni.. For the past few weeks, gua dah g ulang alik ke hospital untuk physio sessions.. Satu sesi yg sangat susah la bagi gua... Sampai satu tahap tu gua sampai demam panas sebab tak dapat tahan sakit dia... Tapi hari nie semuanya dah mcm sia2... Hari nie gua rasa sangat down... Sangat berputus asa...

Kaki gua still tak leh bengkok mcm biasa... Dr Bazam kata ada ketulan mcm muscle stiff kat situ yang menyebabkan kaki ni tak leh nak bengkok.... Tp dia pun tak pasti apa..  Everything else, okie je... Gua boleh berjalan dengan family gua.. Gua boleh berdiri dengan satu kaki.. Cuma masalah gua sekarang, gua tak leh bengkok kaki... Satu masalah besar... Kaki gua hanya sampai maksimum 75 darjah je.. 

So hari nie gua datang la buat physio dengan Awin.. Appointment hari nie utk physio.. Jadi mcm biasalah aktiviti nya... Cuma hari nie, sesinya sangat sekejap... Xsampai 30minit or 45 minit...  Coz bila Awin start nak wat knee grip tue, kaki gua rasa sangat2 sakit.. Asal dia tarik je gua sakit gila.. Awin pun stop.. Gua pun berborak lah ngan Awin... Apa solution terbaik lutut gua nie...

Gua dah borak ngan Dr.Bazam hari tu, kalau gua masih tak leh bengkok kaki gua, mungkin gua kena masuk balik dalam OT (operation theater), and under go another surgery with general anesthesia (GA) in terms of pain control (GA nie akan buat kita pengsan sepenuhnya) dan buka balik lutut gua nie, tengok apa yang actually menghalang kaki gua dari bengkok and start forcing from there... Coz kaki gua ada satu spot tu, memang sgt keras.. Sgt sakit.. Spot tu yg halang gua dari bengkokkan kaki.. Kalau sakit, tapi masih leh bengkok gua leh terima lagi... Tp nie dah la tak bengkok2, tapi sakit dia tersangat2 la pedih.. Mcm daging dalam tu, kena siat2 ngan pisau.. Berdenyut2 sampai kepala...

Boraknya borak.. Gua ngan Awin pun agree lah utk cancel semua physio session dengan mengambil keputusan untuk menunggu dan berbincang semula dengan Dr.Bazam tentang pembedehan semula nie... Gua dah rasa kecewa sangat.. Mcm seolah2 first operation tu sia2... Sia2 gua tahan sakit.. Sia2 gua ulang alik.. Sebab gua terpaksa jalani pembedahan kedua utk ketahui apa yang menjadi masalah utk tidak sembuh pada pembedahan pertama...
 

. Hari nie gua menjadi sangat sensitif.. 'Ter'mengeluh dengan banyak.. Tengah2 tgk tv pun 'ter'mengeluh sebab terbayang... Bukan nak mengeluh tapi ter... And malam nie lutut kerap2 sakit (mungkin sebab asyik pk pasal kaki, dia pun rasa kerap la sakit tu)

Dah lewat ngan panjang lak blog nie.. gua benci tul blog panjang2 (padahal ayat pertama kat atas tu kata tak banyak nak tulis)... Nak berborak, telefon la.. Orang nak baca isi penting je.. Hehehe.. K lah.. Apa2 pun.. Gua rasa sangat tak nak operate.. Tp lagi cepat operate lagi bagus kot.. Gua berharap kalian2 sahabat dirahmati dan dikurniakan kesihatan yang baik... Selamat tidur Selamat malam.. Selamat bersama mereka yang anda sayangi..



I got this comments from my friend, Jayaraj at my FB.
Jayaraj Suppiah bro. I may sound negative, but after u are ok,, I think u better hang your boots. Don't risk it.. Just not worth it. Tc bro..
Jayaraj Suppiah
but don't let your spirits down. Recover fast. U will. As u will say, insyallah.. U have a very young family. Ur kids needs to hold ur hands and walk.. Not the other way around. One day u will remember this advise from a concerned friend. God speed bro..
U r totally right, J... Its not worth it.. Having a friend like u to always remember me about someone / something special that i forgot is an honor and privilege.

1 comment:

  1. Erm..... kuatkan semangat. Mungkin lepas second operation kaki u lagi cepat elok k? And mcm Jay ckp... DONT let ur spirits down.
    "Jay thanks sbb bg kata2 semangat yg cukup bermakna buat azron yg MANJA ni... " =p

    ReplyDelete