Wednesday 6 April 2011

Ah! Torturer Apprentice... Kaki ku meletup..

As salam,

Haa... Sapa yg duk refresh blog gua setiap masa tu? tunggu update gua? Sorry la lambat lak gua menulis.. Hari nie gua ada citer nak sembang ngan lu orang... Torturer apprentice? Owh.. Tu nama panggilan tuk bebudak student awin tue... hehe..

Hari nie gua bangun agak lewat skit untuk ke fisio sebab semalam gua lewat tul tidur.. Kaki menggigil, badan demam.. Tapi hari ni pun memang jem nak g ke KJMC... Gua pun tak tau nape jem teruk.. Pagi2 ni cuba membina suasana positive supaya tidak terlalu murung (gua kan demam)..

Ni ada insiden kat KJMC... Seperti biasa,bila gua sampai, diorang datang cium tangan gua, bagi salam, nyanyi lagu negaraku dan segala bagailah (baik bebudak kat sini) pastu kaki gua akan dituam dgn air panas dan lepas tu akan letak sand bag kat pergelangan kaki utk kuatkan otot lutut supaya leh buat knee grip yg seperti tertera dalam post sebelum nie... Semua aktivit normal macam biasa... Kecuali.... Adeh! Ada benda terjadi.... (rileks, rileks.. lap air liur tu.. dah meleleh atas keyboard, teruja betul nak tau)

Apprentice ni tgh buat grip lutut gua (gua masih tak tau apa nama sebenar teknik grip lutut tue).... Selalunya setiap kali buat grip lutut nie, kaki gua memang akan rasa sangat2 sakit sebab diorang akan paksa kaki utk bengkok.. Tp tengah2 dia bengkok kan kaki gua, tetiba bunyi 'Pop!' Gua dah cuak dah... Gua cakap kat awin kaki gua ada bunyi meletup.. Awin kata takda lah.. Pastu gua tanya budak yg buat tu.. Dia kata aah, ada bunyi.. Awin dah mcm cuak dah.. Dia kata possibility utk ligament yang baru operate tu utk putus balik memang ada.. So awin pun take over buat acara menggrip lutut..

Yang peliknya... Bila dia buat grip tu, kaki gua dah tak sakit.. Tp still ada limit la kat mana dia boleh tolak.. Cumanya.. Gua dah tak sakit.. Sakit mcm rasa bengkak je.. Xmacam biasa.. Biasa rasa pedih, menyucuk.. Ni dah takda... Menjerit pun tak.. Awin risau bahagian operate tu putus je.. Bila putus kaki jadi kebas dgn sakit.. Terus awin stop buat benda tu..

So kena la buat half squat kat tempat yg mcm ballet tu.. Half squat kira light session sebelum balik.. Gua tanya awin, nape hari nie sekejap je? takut pasal bunyi letup tu ke? Dia kata tau takpe.. Terus gua runsing.. Awin kata balik nie tgk mcm mana.. Kalau sakit tu constant, pastu lutut rasa panas dan membengkak ada kemungkinan yg operate hari tu putus balik.. Harap2 tak lah... Esok akan jumpa Dr.Bazam, doc yang buat surgery lutut gua.. Tgk apa kata dia..

Hari nie, badan still panas.. Demam... Terpaksa tangguh nak makan durian.. Hehehe... Kaki pun ada skit sakit2 nie.. Tp gua tuam ngan ice je lah... Ni gua tengah prepare mata utk tengok game Chelsea lawan M.United... Harap2 game malam ni tak membosankan.. Coz selalunya kalau game english club bertemu sesama sendiri, sangat bosan...

K guys.. Wish me best of health and sentiasa membuat anda, ye anda, senyum dan gembira selalu..
Semoga kita bertemu di hari dan waktu yg lain dalam rancangan... O-Perah...
Tido!!!

No comments:

Post a Comment